Zdravo živo magazin

pošalji prijatelju štampaj MySpace Share it: Digg Buzz up

30. 01. 2012

PRESS RS

Naučnici na pragu novog otkrića

Dijetom protiv dijabetesa

Naučnici Univerziteta u Njukaslu izradili su plan ishrane kako bi pomogli pacijentima obolelim od dijabetesa tipa 2 i postigli neverovatne rezultate.

slika 1
Njihovih 11 pacijenta je posle osam nedelja pridržavanja ovog režima ishrane perstalo da koristi lekove protiv dijabetesa, a tri meseca kasnije čak sedam pacijenata više nije imalo tu bolest, piše Daily Mail.

Dijabetes tipa 2 pogađa milione ljudi širom sveta i uzrokuje oštećenje nerava, gubitak vida, pa čak i smrt.

Dijabetes izaziva previše glukoze u krvi ili zbog toga što pankreas ne proizvodi dovoljno insuina, ili zato što telo više ne reaguje na njega.

Gojaznost je jedan od najvećih faktora rizika za dijabetes tipa 2, jer ćelije tela počinju slabije da reaguju na efekat insulina.

Uobičajeno lečenje je dijeta i promena načina ishrane, kao i uzimanje metformina, leka koji povećava količinu insulina u ćelijama.

U ozbiljnijim slučajevima, pacijenti moraju sami sebi da ubrizgavaju insulin.

Kada se ljudi pridržavaju nove dijete, ćelije počinju ponovo da reaguju na insulin.

Taloženje masnoća

Prof. dr Roj Tejlor, endokrinolog u Univerzitetu u Njukaslu koji je predvodio istraživanje smatra da je „postalo jasno da dijabetes tipa 2 uzrokuje nenormalno taloženje masnoća".

„Ako jedete više nego što sagorite, višak energije se skladišti u jetri i pankreasu u vidu masnoća.

Na ovoj dijeti, organizam se ponaša kao da ste obavili želudačni bajpas - telo trenutno reaguje na nizak unos kalorija, tako što troši masnoće i prvo odlaze one oko jetre i pankreasa", objašnjava on.

Napici umesto obroka

U novoj studiji pacijenti su dobijali napitke koji zamenjuju tri glavna obroka i 250 grama povrća koje nije skrobno.

Alkohol je bio zabranjen, a preporučeno je ispijanje i do tri litra vode dnevno.

Napitak koji se uzima treba da ima 202 kalorije po porciji i uz njega se može jesti neograničeno mnogo povrća.

Samo dve nedelje posle otpočinjanja dijete jedan Britanac Pol Dolbi prestao je da uzima insulin, a smanjio je i doze leka metformin koji obično uzimaju dijabetičari.

On se trenutno pridržava dijete sa niskim glikemičkim indeksom.

„Obično uzimam kelj za doručak, voće ili zamenu za obrok za ručak i piletinu iz rerne za večeru", objašnjava Dolbi.

Ipak, stručnjaci preporučuju da se ovako drastične dijete ne primenjuju bez strogog nadzora lekara.

pošalji komentar
Nema komentara.
Zdravo živo magazin
Slana soba popravlja zdravlje

18. 05. 2012

Slana soba popravlja zdravlje

Halotretmani, odnosno tretmani u slanoj sobi pozitivno deluju na mnoge zdravstvene tegobe i bolesti, ukazuju medicinski stručnjaci i podsećaju da se za blagotvoran uticaj ...

Arhiva
Arhiva
Click Here to Pick up the date
Click Here to Pick up the date