Gavran oštetio BHMAC za 100.000 KM!

Štampano izdanje

Naslovna strana

You are here

Gavran oštetio BHMAC za 100.000 KM!

24.12.2012. • 23:31h ► 22:38h
Direktor Centra za uklanjanje mina BiH (BHMAC) Dušan Gavran u poslednje četiri godine je nameštanjem javnih licitacija za prodaju vozila BHMAC-a oštetio ovu instituciju za najmanje 100.000 KM, tvrdi direktor deminerske firme "Gama demining" iz Pala Željko Veselinović.

On je protiv Gavrana podneo krivičnu prijavu Tužilaštvu BiH u kojoj ga tereti za zloupotrebu službenog položaja, nesavestan rad u službi i primanje mita, priznajući da je u dogovoru sa Gavranom lično učestvovao u nameštenim licitacijama.

Veselinović ne krije da ga je upravo Gavran nagovorio da napusti BHMAC u kome je radio deset godina i da registruje deminersku firmu koja je, kako kaže, solidno poslovala, dok nije odbio da Gavranovom bratu prepusti 50 odsto firme. On kaže da je na prvoj nameštenoj licitaciji učestvovao 2009. godine na Palama u krugu regionalne kancelarije BHMAC-a kada je ispod svake cene kupio dva vozila.

Opis nameštaljke

- Dogovor između mene, Dušana Gavrana, predsednika komisije Senada Osmanagića i službenika u regionalnoj kancelariji Pale Ratka Vitkovića, inače prvog komšije Dušana Gavrana, bio je da idem na licitaciju jedne "tojote land kruzer" i jednog "nisan" pik-apa.

Prema tom dogovoru, ja sam u kovertu stavio potpisan prazan papir u u koji je predsednik komisije Senad Osmanagić naknadno upisao iznos od 12.050 KM, jer je najviša ponuda za "tojotu" bila 12.000 KM, a potom je Dušan Gavran smanjio na 5.400 KM i toliko sam mu platio. Komisija je kasnije napravila potpuno nove dokumente kako bi ponuda od 5.400 KM bila najpovoljnja - navodi Veselinović u dopisu upućenom Pressu RS.

Po istom modelu, dodaje on, nameštena je i licitacija za "nisana", tako što je na prazan papir koji je on stavio u kovertu upisano da je ponudio 4.550 KM, pošto je najpovoljnija ponuda iznosila 4.500 KM , da bi kasnije platio upola manji iznos, odnosno 2.700 KM.

- Sledeće auto u dogovoru sa Gavranom sam kupio slobodnom pogodbom. Radi se o vozilu "isuzu" pik-apu, koji je na prvoj licitaciji bio 9.000 KM, na drugoj 8.200 KM, a ja sam ga platio 1.900 KM, jer je Dušan Gavran nazvao dve deminerske firme i rekao im da stave cenu ispod 1.900 KM. Na isti način, slobodnom pogodbom sam kupio i vozilo "tojota korola" koje na prvoj licitaciji bilo 8.000 KM, na drugoj 6.000 KM, a ja sam ga platio 2.300 KM i po Gavranovom nalogu sam ga poklonio Dragiši Mekiću, tadašnjem članu Komisije za deminiranje koji ga je vozio tri meseca - tvrdi Veselinović.

On nastavlja da je potom za predsednika komisije imenovan Viktor Filipović s kojim su, kako kaže, on i Gavran dogovorili da za potrebe "Macrohard" iz Pala njegova firma kupi dva vozila "tojota runer". Veselinović tvrdi i da je Viktor Filipović omogućio svom šuraku da za 3.000 KM kupi "isuzu" pik-ap, iako je bilo izlicitirano na 6.000 KM, a kako kaže, pouzdano zna da je desetak vozila BHMAC-a na sumnjivim licitacijama prodano Mlađi Zelenoviću iz Gacka.

Odabrani voze vozila BHMAC-a!

Prema saznanjima Press RS, direktor BHMAC-a Dušan Gavran je vozila BHMAC-a davao na korištenje odabranim licima među kojima je i zamenik direktora Agencije za borbu protiv korupcije BiH Sreto Pekić kome je pre više od šest meseci na korištenje dao "tojotu auris".

Interesantno je da je Sreto Pekić "prika" Radomira Kojića iz Pala koji se godinama bavio upravo poslovima deminiranja, a još interesantnije da je kancelarija "NHO Doking" koju, prema tvrdnjama vlasnika i predstavnika nekoliko deminerskih firmi, otvoreno favorizuje Gavran, smeštena u poslovnom prostoru koji je u Pekićevom vlasništvu.

Prema njegovim rečima, posle Filipovića je za predsednika komisije imenovan Tarik Šerak preko koga je, kako tvrdi, rođak Gavranove supruge, izvesni Čvoro kupio "tojota runer", koje je jedno vreme koristila Gavranova supruga, da bi na kraju i ono bilo prodano "NHO Doking".

- Ja sam trebao da kupim "suzuki džimi" koji je trebalo da završi kod šefa kabineta jednog od srpskih ministara u Savetu ministara BiH, ali Šerak je napravio neki propust, pa nas je Gavran zbog toga obojicu naružio - kaže Veselinović.

Skidao delove

On objašnjava i da je prodaja vozila vršena na uhodan način preko višeg referenta u paljanskoj kancelariji BHMAC-a Ratko Vitković koji je uvek bio član komisije za licitaciju.

- Vitković je Gavranov komšija u Lukavici, a on je uz Gavranovu suglasnost sa ispravnih vozila skidao osnovne delove kako bi ih učinio neispravnim i omogućio da idu na licitaciju, a nakon što bi izabrana lica kupila vozila po minimalnim cenama, Vitković bi im davao ili prodavao skinute delove - objašnjava Veselinović.

Do zaključenja ovog broja našeg lista iz BHMAC-a nismo dobili odgovore na naša pitanja koja se odnose na teške optužbe bivšeg bliskog saradnika Dušana Gavrana na račun nekadašnjeg šefa.

14.03.2015 - 12:41
..

E moj Veselinoviću, e moja budaletino.

Vote up 0
Vote down 0
14.03.2015 - 12:41
srbin @..

Dragi Veselinovicu, dao si dinar da udjes u kolo ali nemas da izadjes zato prosto PAZI MINA

Vote up 0
Vote down 0
14.03.2015 - 12:41
2xu @srbin

željo, sjecaš li se kad si me ulovio bez zaštitne opreme kad smo deminirali blizu Sapne i nisi me z....o od tada te najviše volim od svih MAC-ovih inspektora.

Vote up 0
Vote down 0

Poslednji komentar

Svi komentari
14.03.2015 - 12:41
2xu @srbin

željo, sjecaš li se kad si me ulovio bez zaštitne opreme kad smo deminirali blizu Sapne i nisi me z....o od tada te najviše volim od svih MAC-ovih inspektora.

Vote up 0
Vote down 0